RSS

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Mintik2 merah???

Dua hari lepas, ibu dah leh say babai to demam coz Rifqy dh sehat.Tp lepas lik dari pasar malam smlm menyebabkan hati ibu dan daddy resah gelisah semula,gundah gulana, tensen pon ader..uhuks uhuks.. Muke Rifqy naik mintik2 merah same ngan sekeliling pinggang dier la... huh apakah itu???

Daddy ckp ilek ibu, ilek.. dun panik..dun..dun..Dgn itu, ibu pon mule menenangkan diri sendiri lalu brkata2 la ibu di dlm hati "anak aku xder pape,xder papae. insyaallah".. Mungkin panas masa g pasar td, 2 yg naek merah cam ruam..

Kt opis arinie ibu nanyer beberape org mommy about dat mintik2 merah, ramai yg berpendapat itu mebe sbb pns, anak berpeloh2 lantas mengeluarkan ruam huduh yg tidak disukai oleh para ibu sekelian.. ermmm mebe2, pendapat yg bernas ..

Bile Lik kije, ibu nengok xder kurg pon mintik2 2, makin byk ader la. Maktok ckp mcm nak kena dmam campak..aduyaii adoii adoii suspen tol ibu..terpakse berulang semula ke klinik utk mengkompomkan samada campak or denggi or chikungunya or pape la...

Pg la ibu ke Klinik Dr Rosli kt Sek 18 (ibu xpenah bwk Riff cek kat sini lg, tp kecik2 dulu Toktok slalu bwk ibu kat sini kalu demam) Rifqy xmeragam n cam bese suke naek keter. Dier seronot jer dpt maen stereng kete daddy 2. Td ibu tgk die sdh pandai on kan wiper kete. 2 nnt citer kat entry akan dtg yer...

Bile turn Rifqy jupe dokter, dokter pon belek2 la muke n bdn Rifqy. Cek pala demam ker tak..Anak ibu nie lak akan wat muke konpius ala2 x bersalah dier 2. Lps cek sume dokter ckp cume ruam biase jer. Bukan campak or pape demam yg berkaitan nyamuk. Lege atiku dgr ..Dokter bg ubat sapu kat bdn, bg bintik jht 2 ilang n ubat makan tuk gatal2 (tp x bg pon Riff mkn ubat gatal 2)


Semuga mintik2 anak ibu cpt ilang n bebas dr sebarang penyakit yg x dihingini.. Lps satu, satu anak ibu nie.. :'(


0 comments:

Post a Comment